Technológie rámov
V technológii cyklistických rámov bicyklov značky Romet nadväzujeme na najnovšie trendy a aktuálne technické riešenia. Konštrukcia rámu a komponenty použité pri výrobe bicykla rozhodujú o komforte jazdy a spoľahlivosti stroja.
Sztywna oś stosowana w połączeniach haków tylnego koła, o wymiarach 142×12 mm, pozwalająca usztywnić ten fragment roweru i poprawić transfer energii.
Mocowanie zacisku hamulca bezpośrednio do ramy, bez użycia adapterów – pozwala obniżyć masę i uprościć konstrukcję połączenia.
Zastosowanie łożysk o różnej średnicy w główce sterowej pozwala na obniżenie masy tego elementu przy jednoczesnym podniesieniu sztywności przodu roweru i zminimalizowaniu negatywnych skutków przeciążeń.
Bezpośredni montaż przerzutki do ramy, co pozwala obniżyć masę całego roweru i jednocześnie podnosi precyzję przerzucania.
Kompozyt karbonowy stosowany w rowerach Rometa w których prepregowa metoda produkcji pozwoliła uzyskać wyjątkowo korzystny stosunek sztywności wytrzymałości i masy.
Wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów hydraulicznych pozwala na ich ochronę przed warunkami zewnętrznymi i umożliwia tworzenie czystych linii rowerów.
System zawieszenia działający na zasadzie tzw. zmiennego punktu obrotu oraz mocowania na dwóch aktywnych łącznikach. Zapewnia on wysoką aktywność zawieszenia na nierównościach oraz efektywność napędu na podjazdach.
Standard opon o zwiększonej objętości i powierzchni stycznej z podłożem. Polepsza przyczepność oraz amortyzację.
Standard opon o zwiększonej objętości i powierzchni stycznej z podłożem. Polepsza przyczepność oraz amortyzację.
Zintegrowane z hakami mocowanie zacisku hamulca, pozwalające na wygodną regulację i obniżające masę roweru.
To koła w największym dostępnym standardzie rozmiarów. Zmniejszony kąt natarcia na przeszkodę umożliwia łatwiejsze pokonywanie nierówności oraz dodatnio wpływa na przyczepność i zachowanie prędkości.
Nowoczesny stop aluminium, który dzięki podwyższonej o 30% wytrzymałości umożliwia stosowanie rur o cienkich ściankach, co pozwala dodatkowo obniżyć masę ramy.
Lekki stop aluminium 6061, w którym dzięki procesowi wyżarzania T6 uzyskano korzystny stosunek masy do wytrzymałości.
W procesie hydroformowania wykorzystuje się olej pod wysokim ciśnieniem, by uzyskać lekkie i mocne rury aluminiowe o wyjątkowych kształtach.
Cieniowanie rur, czyli zmienna grubość ich ścianek, pozwala na obniżenie masy ramy bez obniżenia jej wytrzymałości.
Tradycyjny zacisk mocujący koło obsługiwany jest za pomocą wygodnej dźwigni.
System zoptymalizowanej przekładni 12-biegowej zastosowany w rowerach z użyciem komponentów marki SRAM®.
Sztywna oś stosowana w połączeniach goleni dolnych widelców amortyzowanych. Poprawia sztywność i prowadzenie roweru oraz zapewnia łatwy i szybki demontaż przedniego koła.